VÁSÁRLÓI TÁJÉKOZTATÓ

Használati – kezelési útmutató cipőkhöz

Azért, hogy hosszú ideig elégedett legyen a BRUBECK cipővel, kövesse az alábbi útmutatót:

  1. Ügyeljen, hogy a lábához megfelelő méretű cipőt válassza! Álló helyzetben, mindkét lábat egyenletesen terhelve mérje meg a talp hosszát!
  2. Ha a cipőt felvéve a sarkára rásimul a cipő, akkor elöl, a lábujjaknál 5-7- mm szabad helynek kell maradnia. ( Ezt nem kell a láb mért méretéhez hozzáadni a cipő helyes méretének kiválasztásakor. A lemért lábméret alapján válassza ki a cipőméretet!)
  3. Segítségképpen: Eddig az eladáshoz képest kevés cipőt kellett cserélnünk, de a legtöbb esetben kisebbre cseréltek a hölgy vásárlók. Férfi cipőt viszont túlnyomórészt nagyobbra kellett cserélnünk.
  4. A cipőt mindennapos használatra, enyhe fizikai terhelésre szánjuk. A cipőinket tesztelték futáshoz, kisebb-nagyobb terhelést jelentő túrákhoz, bírták a strapát, de rendszeres, intenzív mozgáshoz nem javasoljuk, erre nem terjed ki a szavatosság. Ez nem jelenti azt, hogy komolyabb  terepen nem állná meg a helyét. 
  5. A cipő mosógépben mosható. Gőzmosás tilos! Javaslat: Ha használat közben poros lesz, nem kell mindjárt a gépbe dobni. Puha nedves ruhával áttörölgetve a felszíni kosz könnyedén eltávolítható még a világosabb színű cipőkről is. Ne dörzsöljük! Ha már úgy érezzük, hogy szükség van egy alaposabb tisztításra, akkor azt javasoljuk, hogy a cipő talpát, különösen, ha világos színű, mosás előtt érdemes egy kicsit valamilyen finom tisztítószerrel átsúrolni, hogy a mosás végén újszerű, valóban tiszta cipőt vehessünk ki a gépből. A kötött rész mosás közben nagyon szépen kitisztul, egyéb kezelés nem szükséges. 
  6. Válassza a kímélő, lehető legrövidebb mosóprogramot, mosási hőmérséklet ne legyen magasabb 30 C- nál. Ügyeljen rá, hogy ennél magasabb hőfokon ne mossa, mert a ragasztás tönkremehet, a cipő deformálódhat, esetleg összemegy. Tavaly óta, a szabályok szerint ápolva az általam túrázásra használt cipőt már több mint 15-ször mostam minden probléma nélkül, ma is kitűnő állapotban van mind a talpa, mind a felsőrész. 
  7. Mosózsákban mossa! Ez gyári tanács. Saját tapasztalat: soha nem mostam mosózsákban, a cipő mellé csak egy rossz törölközőt tettem be, hogy ne “doboljon” mosás közben. 
  8. A lábbelik áztatását, átázott állapotban történő erős dörzsölését kerüljék, mivel maradandó károsodást okozhat, így a kellékszavatossági igény elutasítható!
  9. Száraz cipő esetében is tartózkodjon az erős dörzsöléstől.
  10. Csak kímélő folyékony mosószert használjon! Tilos hipó, fehérító, folttisztító, egyéb erős maró tisztító használata!
  11. Csak szobahőmérsékleten szárítsa! Tilos szárítógépben, tűző napon, sugárzó hő ( pl radiátor, kályha, sütő, hajszárító) mellett szárítani!
  12. A cipő sarkánál található kis felhúzást segítő fülek segítségével célszerű lógatva szárítani, így a lábbeli tökéletesen megtartja eredeti formáját.
  13. A teljes száradás után igény szerint kezelhető kötött cipőkre javasolt impregnátorral. Más vegyszerrel kezelni tilos!
  14. A termék nem vízálló!
  15. Cipőink strapabíróak, de vegye figyelembe, hogy kötött jellegüknél fogva fokozottan sérülékenyek. Fémtárgy, csat, tépőzár, egyéb kiálló tárgyak, ápolatlan köröm maradandó sérülést okozhatnak, amire a szavatosság szintén nem terjed ki.
  16. A cipőt csak befűzve, jól rögzítve javasoljuk hordani, ellenkező esetben a láb dörzsölő igénybevétele miatt a belső felület idő előtt elkophat, mely használati eredetű sérülésnek számít. Saját tapasztalat: Egy éves intenzív használat mellett sem tapasztaltam jelentős belső kopást. 
  17. Ügyeljen a termék helyes tárolására! Ne tárolja tűző napon, ne hagyja kint esőben! Amikor nem használja, célszerű a lábfejet kitömni, de a sámfa használatát nem javasoljuk!
  18. A szavatosság nem tartóssági vagy kihordási idő, hanem egy jog arra, hogy egy adott időtartamon belül a termék meghibásodása reklamálható legyen. A szavatosság a gyártás során keletkezett, rejtett hibára vonatkozik, nem az előzőekben már ismertetett használatból, kezelésből, tárolásból eredő sérülésekre, kopásokra.

CIPŐ SZAVATOSSÁG

A termékszavatosság azt jelenti, hogy a vállalkozás által a fogyasztónak eladott termék hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját megfelelő határidőn belül javítsa ki, amennyiben ez a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges, a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek.

Cipő vásárlása esetén a fogyasztó a teljesítés időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Ezen két éven belül élhet reklamációval a Vevő, ha a termék a rendeltetésszerű használat és ápolás ellenére is meghibásodik.

A szavatosság a fogyasztóvédelmi törvény szerint a termékeknek már a vásárlás pillanatában meglévő, rejtett gyártási hibából eredő sérüléseire, hiányosságaira érvényes. Szavatosság nem vonatkozik a használat során elhasználódásból, nem rendeltetésszerű használatból, nem jó méretválasztásból, nem megfelelő ápolásból vagy egyéni sajátosságokból (pl. lábsajátosságok, járási sajátosságok) adódó kopásokra, sérülésekre. Nem érvényesíthető szavatosság a használat során külső tárgy behatása miatt keletkezett anyag sérülésekre sem.

Ha a vásárolt lábbeli mérete vagy színe nem megfelelő, de minőségi (gyártási) hibája nincs, úgy a 14 napos elállási időt követően az Eladó a Vevő visszavásárlási kérelmét indokolás nélkül visszautasíthatja. Elállás a cipők esetében is csak a használatba még nem vett, eredeti csomagolásban visszaküldött, címkével ellátott termékek esetében gyakorolható.

A reklamációt, elállást a Szállítás menüpontban lehet bejelenteni a Visszaküldés menete pontnál az Űrlap kitöltésével, a rendelés számának megadásával.

A szavatossági jogok a következő sorrendben illeti meg a Vevőt: kijavítás, kicserélés, a vételár arányos csökkentése és végső soron a szerződéstől elállással együtt a vételár visszaigénylése.

Kellékszavatossági igény elutasítható:

  • ha a vásárlás számlával nem igazolt; ( nem kell számlamásolatot küldeni, rendelésszám alapján nálunk előkereshető a számla)
  • ha a szavatossági igény érvényesítésének határideje letelt;
  • rendeltetésellenes használatból eredő hiba esetén;
  • helytelen kezelésből, tárolásból eredő hiba esetén;
  • elemi kár, sérülés, erőszakos külső behatás okozta hiba, illetve külső fizikai behatás miatt keletkezett hiba esetén;
  • ha a lábbeli – különösen a hiba jellegének, felfedezése időpontjának tükrében – túlzottan elhasználódott, hibával tovább hordott;
  • ha szakszerűtlen/házilagos javítás következményeként a hiba súlyosbodott vagy annak oka, keletkezése, mértéke emiatt már nem megítélhető;
  • ha a hiba vásárláskor is látható volt, vagy a hiba meglétét írásban közölték a vásárlóval;
  • nem megfelelő méretválasztás, egyéni lábsajátosság, egyéni járási, futási sajátosság okozta sérülés esetén;
  • a hiba a vásárlás után keletkezett

A reklamáció intézésének szabályait a 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet tartalmazza.

A jogszabályok szerint a vásárlást követő 12 hónapig a forgalmazó kötelessége bizonyítani, hogy a sérülés nem rejtett gyártási hibából adódik. A vásárlástól számított 12 hónap elteltével a vásárlónak kell vizsgálat igénylésével bizonyítania, hogy a sérülés gyártási hibából következett be. A termékek ilyen irányú vizsgálatát a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál, vagy egyéb vizsgáló cég (pl. a BIMEO Kft., a Hoffer Minőségügyi Szakértői Bt., Cipőkontroll Kft.) végezheti el.

A vizsgálatból származó szakvélemény tekinthető támpontnak a vásárló garanciális igényének elbírálásánál.

A panaszkezelés tartalmától függően Vevő jogosult nemcsak a Békéltető Testülethez, hanem más hatósághoz is fordulni. (Pl., Fogyasztóvédelmi Hatóság)

A Békéltető Testület eljárásában cégünk együttműködik, a hozott határozatnak a Cég nem köteles alávetni magát.

Kiemeljük, hogy az elmút  több mint 1 év alatt eddig (2024. 07. 01.) összesen 4 reklamációnk volt.  Ebből 2 volt dekorációs elem leválása ( pusztán esztétikai panasz) és csak 2 esetben volt tényleges hiba, talp ragasztási probléma. Ez az eladott mennyiséghez képest elenyésző és erre rendkívül büszkék vagyunk. 

Minden esetben törekszünk, hogy vásárlóink maradéktalanul elégedettek legyenek termékeinkkel és szolgáltatásainkkal.